Tuesday 1 March 2011

Saya Mahu Ruang Iklan Dari Blog mysuperkids.net

Kenapa ruang iklan?

Kenapa tidak iPad?


Kerana dengan ruang iklan di mysuperkids.net saya boleh dapat 10 iPad berbanding hanya 1.


Apa logiknya di sini?


Saya buat anggaran di sini blog mysuperkids.net mendapat tak kurang dari 1000 pelawat setiap hari atau 30,000 sebulan (betui ka Puan Lyna? Selamberjer saya men tibai huhu). 10% dari jumlah pelawat iaitu sebanyak 3000 klik iklan saya. Jika 1% iaitu 30 pelawat yang klik iklan saya membeli produk saya dengan profit margin setiap produk adalah RM50, saya telah memperolehi pendapatan sebanyan RM1500.

"Eh, RM1500 cuma boleh dapat sebuah iPad je la ..." kata makcik sebelah rumah.


Hmm... betul gak kan? Apa ke bijak aku susah-susahkan diri kona sana sini nak dapatkan iPad.. he he he..


TAPI.. tapi.. ta.. pi.. t.a.p.i.



Anggaran pendapatan RM1500 hanya untuk satu bulan sahaja. Bulan-bulan seterusnya? Memang lah dapat seketul je iPad. Tapi seketul setiap bulan selama 10 bulan (untuk dapatkan 10 iPad) dengan anggapan bahawa setiap bulan maintain la RM1500 hehe..


Possible kah maintain RM1500 setiap bulan?

Come on lah. Kalau buat bisnes but not expanding baik buru cicak tokek lagi cepat kaya kan?. Customer pasti akan bertambah dari bulan ke bulan tak kira lagi repeat customer yang suka dengan produk atau servis kita.


Cuba lihat saja Puan Lyna.. Beliau seorang yang ganas berniaga. Adakah bisnesnya menurun? Tidak bukan? Sarakids pon boleh jadi contoh satu lagi. Betapa gempak beliau sekarang. Anda bagaimana?


Everybody can do it. Anybody can make it. Start now. It's better late than never.


Entry ni hanya motivasi suam-suam kuku untuk beri semangat berniaga kepada diri saya.


dan juga....





Puan Lyna. Camno dgn quotation ruang iklan dokek blog MSK? Den masih nonggu laie reply ke emel den.


P.S. - Sapo kato den takmo iPad. amek nih (spt dibawah)




Artikel ini ditulis sebab saya mengidam iPad percuma MySuperKids. SertaiBengkel Adsense di laman web buat duit online & mulakan gaya hidup sihat dengan vitamin semulajadi ShakleeTrialPack

3 comments:

  1. wow, so true. makin lama bapacergas tulis macam makin hebat pulak berblog. boleh kalahkan ibucergas ni, hehe

    ReplyDelete
  2. adeh...tapi die taip lama..punyalah berteleku depan laptop menaip lama sangat..cari idea kot...saya taip kejap jek..hahaha..practice make perfect..

    ReplyDelete